úterý 30. září 2014

Patizonové karbanátky

Patizon se řadí mezi tykvovité rostliny. Dá se z něj udělat polévka, zapékat jako francouzské brambory nebo usmažit obalené ve vajíčku a strouhance jako řízky.
Já z něj ale udělala karbanátky. Recept na ně mám od mamčiny kamarádky, která je doma dělá už dlouho a vřele mi je doporučovala jako rychlou večeři nebo lehký oběd.
Moc jsem od toho nečekala, ale opravdu mi zachutnaly a dokonce si dal i můj mladší brácha, který málokdy jí něco kde není maso. S rozpečeným sýrem, hned po usmažení jsou podle mého názoru nejlepší.
Takže určitě zkuste a napište svůj názor nebo pošlete fotku na fb blogu.






INGREDIENCE:
1 velký nebo 2 malé patizony
300 g nastrouhaného sýra (eidam)
1 vejce
sůl, pepř
3-4 lžíce hrubé mouky
hrst bazalkových listů
strouhanka
olej na smažení


  1. Patizon oloupeme a na struhadle nahrubo nastrouháme. Patizon má v sobě velké množství vody, kterou musíme dostat pryč, proto nastrouhaný patizon zabalíme do úterky a vodu vymačkáme. 
  2. K osušenému a nastrouhanému patizonu přidáme vejce, sůl, pepř, nastrouhaný sýr, na jemno nastrouhanou bazalku a hrubou mouku. Zpracujeme v těsto, které musí být natolik pevné, abychom z něj mohli tvořit karbanátky, které se nerozpadají. Můžeme přidat, podle potřeby, hrubou mouku. 
  3. Tvoříme karbanátky, které obalíme ve strouhance a smažíme na oleji dozlatova z obou stran. 






3 komentáře: