čtvrtek 2. října 2014

Churros

Ve škole se učím španělsky už druhým rokem. Baví mě to a ráda se dozvídám nové věci o Španělsku, jejich kultuře a gastronomii, stolování a o zajímavých místech nebo událostech, které se tam dějí.
Aby nás naše třídní učitelka a zároveň španělštinářka nějak odměnila po celoroční dřině, rozhodla se na konci minulého školního roku připravit doma a přinést nám nějakou španělskou chuťovku. Vybrala si právě churros (čteme ,,čuros").
Vyprávěla nám jak si churros dávala s kamarády, když šla nad ránem domů z nějaké párty. Když jdete kolem voňavých stánků kde se line vůně čerstvě usmažených churros, skořice a čokolády neodoláte a asi za 2 eura si je koupíte.
Nevím proč jsem na ně dostala chuť právě dneska, ale hned co jsem vstala věděla jsem, že dneska bude den kdy se o churros pokusím i u mě doma. Nevěděla jsem co přesně čekat, ale není to poprvé co jsem něco vařila stylem "uvidíme co z toho bude".
Ale nakonec jsem ujídala už mezi focením.






INGREDIENCE:
250 g hladké mouky
1 špetka soli
5 lžíc cukru krystal
300 ml vody
2 vejce
5 lžic olivového oleje
olej na smažení
1 lžíce skořice
250 g hořké čokolády
2 cm másla


  1. Vodu a 5 lžic olivového oleje přivedeme k varu. Mezitím si do mísy prosejeme hladkou mouku, špetku soli a 2 lžíce cukru.
  2. Až bude voda vařící přisypeme k ní misku s mouku, cukrem a solí. Vařečkou zpracujeme v hladkou pastu. Necháme vychladnout !! Přidáme 2 rozšlehané vejce. Pokud se vzniklé těsto bude moc lepit můžeme přidat víc mouky.
  3. Jsou 2 způsoby jak churros udělat: 1. Těsto dáme do plnícího sáčku s hladkou nebo hvězdicovitou násadkou. 10-15 cm dlouhé tyčinky stříkáme rovnou do rozpáleného oleje. Smažíme cca 2 minuty, dokud nebudou churros světle hnědé. 2. Ruce si poprášíme hladkou moukou a z těsta tvoříme kuličky, které potom vyválíme v tenké a 15 cm dlouhé provázky. Smažíme na rozpáleném oleji 2 minuty z obou stran. 
  4. V hlubokém talíři smícháme zbylé 3 lžíce cukru se skořicí. Usmažené churros obalíme v cukrové směsi a na chvilku odložíme. 
  5. Rozpustíme čokoládu s trochou másla (můžeme přidat i mléko).
  6. Churros s cukrem a skořicí podáváme teplé s rozpuštěnou hořkou čokoládou 







4 komentáře:

  1. Miluju Španělsko, španělštinu, španělskou hudbu, kulturu naprosto všechno, takže tohle je článek přesně podle mého gusta :) ♥

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovědětVymazat
  2. Dostala jsem na to strašnou chuť, vypadá to skvěle :) Tenhle článek se povedl !! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tý jo to vypadá moc dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný blog a super recepty, zdravím kolegyni z Ostravy :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat