sobota 25. října 2014

Kuře kung pao

Po dlouhé době jsem dnes byla nakupovat v tescu. Narazila jsem na oddělení mezinárodní kuchyně kde jsem si ihned koupila pár věcí ze zahraniční gastronomie jako chilli olej, cukrový pomerančový sirup a samozřejmě i několik věcí z asijské kuchyně (ústřicová omáčka, rýžový ocet, arašídový olej). Už v obchodě jsem se rozhodla, že dneska na oběd připravím čínské, kuřecí kung pao a když jsem dnes poprvé v životě použila všechny pravé asijské ingredience opravdu jsme si pochutnali.
Byt voněl jako asijská restaurace a nakyslá chuť ústřicové omáčky se sladkým třtinovým cukrem a charakteristickou arašídovou chutí vám v puse rozvířila zatím nepoznanou asijskou harmonii.



INGREDIENCE:
500 g kuřecích nebo krůtích kousků
1/2 červené papriky
2 jarní cibulky
200 g pražených, nesolených arašídů
arašídový nebo sezamový olej
1 lžíce třtinového cukru 
1 lžíce ústřicové omáčky
4 lžíce sojové omáčky
1 lžíce rýžového octu 
10 ml rýžového vína nebo sladkého bílého vína
10 g nastrouhaného zázvoru 
3 prolisované stroužky česneku
10 g kukuřičného škrobu
sušené chilli papričky

jasmínová rýže

  1. Kuřecí kousky omyjeme, osolíme a opepříme. Přidáme lžíci sojové omáčky a trochu kukuřičného škrobu. Maso necháme odležet v lednici. 
  2. Mezitím si v misce smícháme ústřicovou omáčku, sojovou omáčku, třtinový cukr, kukuřičný škrob a rýžové víno a rýžový ocet.
  3. Papriku nakrájíme na tenké proužky a jarní cibulku na větší kolečka. 
  4. Na rozpáleném arašídovém oleji dozlatova opečeme maso. Přidáme nastrouhaný zázvor, prolisovaný česnek a sušené chilli. 
  5. Poté postupně s třicetisekundovými rozestupy přisypeme červenou papriku a jarní cibulku, arašídy a směs, kterou jsme si předtím připravili a odložili a nakonec přidáme cukr, 
  6. Pokud bychom chtěli přidělat víc omáčky, přilijeme vodu a zdvojnásobíme počet všech ingrediencí.
  7. Jasmínovou rýži uvaříme podle návodu na obalu. 

















3 komentáře:

  1. Kung pao děláme doma často :) Recept máme podobný jen nepřidáváme papriku a občas i arašídy. A ta ústřicová omáčka je skvělá kupujeme ji často :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z těch fotek mám úplně hlad :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kung pao moc nedělám, ale teď na něj mám vyloženě chuť :3

    Moc se mi líbí tvůj blog, a tak jsem ho u sebe na blogu nominovala na liebster award tag, doufám že se zúčastníš :)
    styleandmacarons.blogspot.com

    OdpovědětVymazat